2018. augusztus 28., kedd

Sri Lanka körutazás és Maldív Paradise Island

Utasunk élménybeszámolója

Régóta terveztük a párommal, hogy egyszer elutazunk Sri Lankára, mert mindkettőnket nagyon érdekelt az ottani kultúra, illetve sosem voltunk még más kontinensen. Idén nyáron sikeresen összejött az utazás, a Safari Travel szervezésével, melyet egy Maldív-szigeteki utazással kombináltunk. Mindkettő feledhetetlen élményt nyújtott nekünk.

Kora délután indultunk Budapestről, Emirates járattal, kb. 3 óra várakozási idővel Dubaiban. Sok jót hallottunk már erről a légitársaságról, szerencsére mi is csak pozitív visszajelzést tudunk mondani. Kedves, segítőkész, mosolygós személyzet, finom ételek.

Másnap délelőtt érkeztünk meg Negomboba, ahol az idegenvezető már várt minket. Erre a napra még nem szerveztek nekünk programot, csak az utazás fáradalmait pihentük ki, tudtuk, hogy mozgalmas napok elé nézünk. Délután bementünk a városba, ahol a láttunk egy kígyóbűvölőt, aki sípjával próbálta előcsalogatni a kígyót. Beültünk egy kis helyi étterembe, ahol kóstoltunk helyi ételeket, ami nekem mondjuk nagyon csípős, fűszeres volt, de a többieknek ízlett.

Reggeli után elindultunk a Dambulla sziklakolostorához, mely a Világörökség része. Útközben láthattunk különböző jellegzetes ültetvényeket. Innen folytattuk utunkat Polonnaruwa romvárosba, ahol az idegenvezetőnk elmesélte, hogy ez egykor a birodalom egyik fellegvára volt, majd az idők során a feledés homályába merült, a növényzet teljesen benőtte, de mára a fontosabb épületeket feltárták. Továbbutaztunk Sigiriyába, ahol elfoglaltuk a szállásunkat. Sigiryát másképp oroszlánsziklának is hívják, egy több száz méter magas sziklára építetett a király magának erődítményt.

Másnap, ahogy megpillantottuk, elég nagy kihívásnak tűnk ennek megmászása, főleg mert nem vagyunk elég erős fizikumúak és ráadásul még nagyon meleg is volt. Nagyon magas, meredek, keskeny lépcsőn vezetett fel az út. Ahogy felértünk és megpillantottuk a tájat, rögtön tudtuk, hogy megérte a fáradozás. Innen továbbutaztunk Matale-ba, egy fűszerkertbe, ahol először körbevezettek bennünket a kerten, ismertetve a különböző növényféléket, majd a növényekből előállított termékeket mutatták be, melyek többségét kipróbálhattuk. A bemutató közben finom és különleges fűszeres teával kínáltak meg bennünket, majd a kert kisboltjában pedig minden bemutatott termékből vásárolhattunk. Hoztam haza friss fűszereket, fahéjat, vaníliarúdat, valódi kakóport. Kedvenceim a sleeping szirup az alvási problémákkal küzdőknek, illetve a különböző zsírégető hatású olajok. Megérkeztünk a hegyvidéki Kandy-be, ahol megérkezésünkkor kicsit szétnéztünk a városban, kaptunk egy kis szabadidőt, nagy volt a nyüzsgés a központban. Estére még szerveztek nekünk egy folklórműsort, a helyi Kandy táncosokkal, gyönyörű színes ruhában, maszkokban szórakoztattak minket és a végén, még tűzön is jártak. Következő nap folytattuk utunkat a Fog templomba, mely az egyik legnagyobb zarándokhely. Magával ragadó, ahogy a helyiek a földön imádkoznak, tele van minden virágokkal, a füstölők különleges illatokat árasztanak, és mindezt mezítláb járjuk végig. Következő megállónk egy botanikus kert volt, ahol nagyon szép és különleges növényeket találunk, nekem legjobban az orchidea ház volt, a világon itt található a legtöbb orchidea faj. Jó sok időt el lehet tölteni mire bejárjuk az egészet. Körutazásunk utolsó megállója az én személyes kedvencem volt, mert nagyon szeretem az állatokat. Egy elefántárvaházba látogattunk el, ahol az árván maradt elefántokat gondozzák. Néztük, ahogy fürdetik őket a folyóparton, de én még meg is etettem egy elefántot, szóval órákat el lehet itt tölteni.

Itt véget ért a körutazás része, másnap átrepültünk kb. 50 perc alatt a földi paradicsomba, Maldív-szigetekre. Ahogy a repülőből megpillantottuk ezt a csodát, elmondhatatlan érzés fogott el bennünket. A repülőtéren minden szállodának van külön pultja, megkerestük a miénket, a Paradise Island Resortot, ahova gyorshajóval vittek el minket. A szigeten az egyedüli létesítmény maga a szálloda, ahol mi egy sima bungallowban laktunk, all inclusive ellátást választottunk. A víz sekély, kristálytiszta, a szebbnél szebb halakat szabad szemmel is tisztán láttuk. A hófehér, finom szemcséjű homokon, ahogy megcsillan a nap és a víz szinte vakító. 4 teljes napot töltöttünk itt pihenéssel. Javasolták nekünk, hogy mindenképp legyen nálunk sznorkel felszerelés. Végül alig tudunk kijönni a vízből, olyan volt mintha egy természet filmben lettünk volna. Több méter mélyen színes korallok, halak, leírhatatlan élmény volt. Tetszett, hogy a szálloda terület nem kell készpénzt használni, mindent lehet kártyával szobaszámra vásárolni. Mivel ez a legnagyobb sziget, ezért választottuk ezt, jobbnak láttuk biciklit kölcsönözni, így egyszerűbb volt a mozgás az étterem és a szobák között. Este nagy élmény volt a rája- és cápaetetés, melyet a móló végén található étteremnél végeznek. Az ellátás maximális volt, semmiben nem szenvedtünk hiányt, annak ellenére sem, hogy mindent hajóval hoznak a szigetre.

Fájó szívvel indultunk haza a késő esti órákban, de tudtunk, hogy mindenképp visszatérünk még egyszer ide!